Spojujeme svět živých eventů, online eventů a komunikace.
Budujeme vztahy s vašimi partnery, zákazníky a zaměstnanci.

Testování na COVID-19 přímo na eventech

Testování na koronavirus pro účastníky eventu, spolu se striktními hygienickými pravidly. Právě tak budou pravděpodobně vypadat první reálné eventy po rozvolnění aktuálně platných restrikcí. Proto jsme se za Česká eventová asociace zúčastnili testovacího procesu ve společnosti BioVendor, s jejímiž antigenními testy na coronavirus je výsledek dostupný do 5-6 minut od odběru vzorku.

S tímto typem testů lze otestovat na 1 odběrovém stanovišti až 60 osob za hodinu. U eventu s 300 lidmi by tak tento proces mělo optimálně servisovat 5 odběrových míst, aby vše proběhlo v rámci 60 minut před začátkem.

Výhodou pro organizátory je to, že odběry nemusí provádět zdravotnický personál, stačí správně zaškolený tým, který by pro odběrové místo měl mít 3 osoby. Cena základní sady testu je cca 250 Kč bez DPH. U výše popsané akce s 300 účastníky by náklady čistě za testy dělaly 75tis. Kč bez DPH + k tomu náklady na odběrový tým (5 míst á 3 os.), jeho zaškolení, ochranné pomůcky a optimálně jednoho odborného koordinátora pro celou akci. Náklady s sebou ponese i likvidace odebraných vzorků, které by měly končit v kontejnerech pro biologicky nebezpečný odpad.

Testování se samozřejmě dotkne i lokací- pro bezpečný průběh testování je nutné vytyčit bezpečnou test zónu, na což budou umět lépe reagovat větší venues typu veletržních areálů, kongresových center a konferenčních hotelů.

Spolehlivost výsledků je dle společnosti BioVendor 96 procent, jde tedy o vysoce citlivé testy, které reagují na reálnou přítomnost viru u hostitele a zejména silně infikované „superpřenašeče“ by měly před vstupem na event odhalit s absolutní jistotou.

Dokáží ale zachytit i relativně malé množství viru, což může výrazným způsobem přispět ke zvýšení bezpečnosti na eventech a konferencích v roce 2021.

Další užitečné informace a aktuální know-how najdete i na virtual.conceptline.cz

Sdílet:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn